Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z temperaturą wody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z temperaturą wody

    sam ukręciłeś bat na siebie zmieniając regulamin :diabelski_usmiech
    rafiki, lubi mocniej :diabelski_usmiech

  • #2
    Problem z temperaturą wody

    Wprawdzie to nie ocia , ale działanie silnika zawsze to samo , a więc tak :
    W mojej Fronterze 2.2 16V przy normalnej jeździe po czarnej drodze wszystko jest OK. ale przy off rodzie mam problem z temperaturą płynu chłodzącego - wskazówka ucieka na czerwone pole . Wymieniłem już
    - pompę wody
    -termostat
    -oba czujniki temperatury
    -wymyłem z błota chłodnicę
    - wymieniłem chłodniczkę oleju
    Więcej pomysłów nie mam a problem nie znika , olej czysty , woda czysta .
    Spiąłem już nawet na krótko kostkę od wentylatorów aby cały czas chodziły i nadal dupa .
    Jak ostatnio sprawdzałem na kompie to była różnica temp. na wskaźniku a kompem 6 *C
    Paweł

    Komentarz


    • #3
      Wymień chłodnicę na nową. Nie żartuję

      Komentarz


      • #4
        rację ma ryjeks :roll:
        wymień lub zapodaj jej nowy rdzeń
        Diesel Service Śmietana
        43-210 Kobiór
        ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

        uwaga
        nie robimy pompowtryskiwaczy

        Komentarz


        • #5
          moze wystarczy dobrze przepłukac, są nawet specjalne srodki które wlewasz do chłodnicy i wypłukują cały syf.A masz go pewnie sporo po tylu latach.

          Komentarz


          • #6
            350 zł bez dziadowania.

            Można się bawić w płukanie ale to będą półśrodki albo ćwierć :wink:

            Komentarz


            • #7
              czy na prawde forum dedykowane problemom z O3 jest wlasciwym miejscem do rozwiazywania problemow z oplem frontiera? nie mozna tego pytania zadac w jakims innym-bardziej ogolnym dziale, nie wspominam nawet o probie zadania tego pytania na forum Opla?

              za pol roku ktos tu bedzie zagladal probujac rozwiazac problemy z O3 i bedzie sie musial przekopywac przez tone g...a, za przeproszeniem

              Komentarz


              • #8
                Zdecydowanie wymiana chłodnicy, a jak już będziesz wymieniał, to w miarę możliwości można założyć nieco większą

                Dodatkowo wiatrak elektryczny włączany z kabiny

                Wywalić termostaty na lato Mimo że otwarte to i tak spowalniają przepływ.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez pawulon1971
                  W mojej Fronterze 2.2 16V przy normalnej jeździe po czarnej drodze wszystko jest OK. ale przy off rodzie mam problem z temperaturą płynu chłodzącego - wskazówka ucieka na czerwone pole .
                  Normalne mimo że auto teoretycznie jest przystosowane do cięższej jazy to do naprawdę ciężkiej jazdy nikt tego auta nie przygotowywał. Na drodze auto w czasie jazdy jest chłodzone pędem powietrza. Przy wolnej jeździe chłodnica już pewnie nie wyrabia (z powodu wieku ale i braku możliwości) więc polecam to co koledzy czyli:
                  1 - kontakt z ludzmi mającymi styczność z Offroudem - i dalsze przystosowania auta z głową.
                  2 - wymiana chłodnicy na nową jeśli auto tylko w trudnym terenie to odrazu lepiej na większą (auto będzie się dłużej nagrzewać ale przy ostrym traktowaniu będzie wstanie oddać nadmierną temperaturę.
                  O ortografie dba FF.
                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                  Skoda Octavia & Audi A6

                  Komentarz


                  • #10
                    Też się powtórzę :-)
                    Wymień chłodnicę
                    Daj większą i grubszą, chłodnica za 350 zł nowa będzie się sprawdzała ale na chwilę.
                    Jeśli na prawdę chcesz nawet amatorsko jeździć w off-road to zainwestuj w porządną chłodnice i najlepiej na dwóch wentylatorach.
                    Zanim wymieniłeś wszystkie elementy, które opisałeś, chłodnicę trzeba było zdemontować i dokładnie wyczyścić.
                    To, że Tobie się wydaje, że jest czysta nie oznacza, że w rzeczywistości tak jest a uwierz, wiem co mówię ;-)
                    Chłodnica zapycha się błotem i mycie pod wysokim ciśnieniem zamiast wypłukiwać piach wpycha głębiej co skutkuje tym, że nie ma odpowiedniego przepływu powietrza.
                    I właśnie podejrzewam, że masz masę błota w chłodnicy ;-)
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez oolsztyniak
                      Chłodnica zapycha się błotem i mycie pod wysokim ciśnieniem zamiast wypłukiwać piach wpycha głębiej co skutkuje tym, że nie ma odpowiedniego przepływu powietrza.
                      Dlatego najlepiej dmuchać/myć od strony wiatraka, ale w małych pojazdach to ciężko.
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz


                      • #12
                        yogi_at_pozen, Tu jest Off Topic a nie problemy O3 :idea:
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz


                        • #13
                          aniol,bo Moderator przeniósł temat do offtopu i zrobił porządek :diabelski_usmiech

                          "Przesunięty przez: Biszczu
                          Pon 31 Mar, 14 18:58 "

                          Komentarz


                          • #14
                            hubert78, Acha :idea: No to zwracam wszystkim honor
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            Pozdrawiam ANIOL

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez crom.de
                              Dlatego najlepiej dmuchać/myć od strony wiatraka, ale w małych pojazdach to ciężko.
                              W dużych nieprzygotowanych typowo pod off-road myślę, że gorzej bo dostać się do chłodnicy od strony wiatraka jest mega ciężko, nadkola zabudowane, przody zazwyczaj też więc każdy myje od zewnątrz czyli robi źle :-)
                              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                oolsztyniak, u nas zawsze tak robili w dużych autkach Najczęściej powietrzem jak było suche. Chyba, że był mega beteon to namaczali takim specjalnym płynem to wtedy nie miało większego znaczenia z której lać wodą.
                                - Superb
                                - Panda 1.2

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X